Małymi krokami – wielospecjalistyczne usprawnienie zaburzonych funkcji u dzieci niepełnosprawnych intelektualnie
Polskie Stowarzyszenie Doradcze i Konsultingowe z przyjemnością informuje, iż otrzymało dofinansowanie na realizację projektu
„Małymi krokami- wielospecjalistyczne usprawnienie zaburzonych funkcji u dzieci niepełnosprawnych intelektualnie”
Celem głównym projektu jest podniesienie zdolności rozwoju psychicznego i fizycznego, wzrost kompetencji matematyczno-przyrodniczych i społecznych oraz poznanie predyspozycji edukacyjno-zawodowych przez 58 uczniów/uczennic niepełnosprawnych intelektualnie, a także wzrost kwalifikacji zawodowych 26 nauczycieli Zespołu Szkół Nr 11 w Białymstoku do 31.01.2019 roku.
Wsparcie zaplanowane w ramach projektu realizowane będzie w formie:
- Wyposażenia pracowni.
- Szkoleń nauczycieli:
- Szkolenie „Trening umiejętności społecznych”
- „Kurs doszkalający podstaw elektroencefalografii dla terapeutów EEG Biofeedback. Podstawy EEG- teoria i praktyka”
- Kurs „Terapia ręki”
- Szkolenie dotyczące obsługi programu „Mówik”
- Szkolenie „Alternatywne metody komunikacji”
- Makaton I stopnia i Makaton II stopnia
- Szkolenie „Dysfagia I stopnia” oraz szkolenie „Dysfagia II stopnia”
- „Trening słuchowy Tomatisa”
- „Praca z uczniem młodszym- muzyka w szkole według systemu Carla Orffa”
- Obsługa tablic interaktywnych
- Zajęć logopedycznych
- Zajęć terapeutycznych:
- Terapia integracji sensorycznej
- Trening słuchowy Tomatisa
- Zajęcia EEG Biofeedback
- Zajęć rozwijających umiejętności matematyczno-przyrodnicze
- Zajęć rozwijających kompetencje społeczne
- Doradztwa edukacyjno-zawodowego.
Oczekiwane efekty:
- produkty
– liczba szkół i placówek systemu oświaty wyposażonych w ramach programu w sprzęt TIK do prowadzenia zajęć edukacyjnych-1
– liczba nauczycieli objętych wsparciem w programie- 26 (26-K)
– liczba uczniów objętych wsparciem w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych-16 (8-dz, 8-ch)
– liczba szkół, w których pracownie przedmiotowe zostały doposażone w programie-1
– liczba nauczycieli objętych wsparciem w zakresie TIK w programie- 10
– liczba osób objętych szkoleniami/doradztwem w zakresie kompetencji cyfrowych-10
- rezultaty:
– liczba szkół, w których pracownie przedmiotowe wykorzystują doposażenie do prowadzenie zajęć edukacyjnych-1
– liczba szkół i placówek systemu oświaty wykorzystujących sprzęt TIK do prowadzenia zajęć edukacyjnych-1
– liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe po opuszczeniu programu-16 (8-dz,8-ch)
– liczba nauczycieli, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu programu-26 (26-K)
Wartość projektu: 575 655,00 zł.
Wkład Funduszy Europejskich: 475 548,58 zł.