K jak KOMPETENCJE – wsparcie uczniów/uczennic i nauczycieli SP w Wiźnie
Polskie Stowarzyszenie Doradcze i Konsultingowe z przyjemnością informuje, iż otrzymało dofinansowanie na realizację projektu
,,K jak kompetencje-wsparcie uczniów/uczennic i nauczycieli SP w Wiźnie’’
Celem głównym projektu jest wzrost kompetencji matematyczno-przyrodniczych, informatycznych, posługiwania się językiem angielskim, przedsiębiorczości oraz rozwój emocjonalno-społeczny 85 uczniów Szkoły Podstawowej im. Obrońców Wizny w Wiźnie oraz 25 uczniów klas dotychczasowego Gimnazjum im. Papieża Jana Pawła II w Wiźnie prowadzone w SP w Wiźnie, a także wzrost kompetencji zawodowych 25 nauczycieli SP w Wiźnie w zakresie posługiwania się narzędziami TIK i rozwijania kompetencji kluczowych u uczniów do 30.06.2019 r.
Wsparcie zaplanowane w ramach projektu realizowane będzie w formie:
1. Szkoleń nauczycieli:
- Szkolenie przygotowujące do wykorzystania narzędzi TIK za zajęciach (w tym przygotowanie materiałów i prowadzenie zajęć z wykorzystaniem tablicy interaktywnej)
- Szkolenie w zakresie podnoszenia kompetencji matematyki (w tym w zakresie prowadzenia zajęć metoda eksperymentu)
- Szkolenie w zakresie podnoszenia kompetencji z języka angielskiego (w tym zakresie prowadzenie zajęć metodą eksperymentu)
- Szkolenie w zakresie podnoszenia kompetencji z przedmiotów przyrodniczych (w tym zakresie prowadzenie zajęć metodą eksperymentu)
2. Zajęć dla dzieci:
- Zajęcia rozwijające kompetencje informatyczne i matematyczne w SP
- Zajęcia rozwijające kompetencje przyrodnicze w SP
- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze w SP
- Zajęcia języka angielskiego w SP
- Zajęcia socjoterapeutyczne w SP
- Zajęcia przygotowujące do egzaminu gimnazjalnego
- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze (dawne Gimnazjum)
- Zajęcia rozwijające kompetencje informatyczne i językowe (dawne Gimnazjum)
- Warsztaty z przedsiębiorczości
Główne wskaźniki projektu:
Produktu:
- Liczba szkół i placówek systemu oświaty wyposażonych w ramach programu w sprzęt TIK do prowadzenia zajęć edukacyjnych-1
- Liczna nauczycieli objętych wsparciem w programie- 25(20K, 5M)
- Liczba nauczycieli objętych wsparciem w zakresie TIK w programie 25(20K, 5M)
- Liczba uczniów objętych wsparciem w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych-110(58dz, 52ch)
- Liczba szkół, których pracownie przedmiotowe zostały doposażone w programie-1
- Liczba osób objętych szkoleniami/doradztwem w zakresie kompetencji cyfrowych-53(35K, 18M)
Rezultatu:
- Liczba szkół, w których pracownie przedmiotowe wykorzystują doposażenie do prowadzenia zajęć edukacyjnych-1
- Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe po opuszczeniu programu-99(53dz, 46ch)
- Liczba szkół i placówek systemu oświaty wykorzystujących sprzęt TIK do prowadzenia zajęć edukacyjnych-1
- Liczba nauczycieli, którzy uzyskali lub nabyli kompetencje po opuszczeniu programu-25(20K,5M)
Wartość projektu: 231 150,00 zł.
Wkład Funduszy Europejskich: 196 477,50 zł.
Scenariusze zajęć:
Scenariusz zajęć z matematyki
Scenariusz zajęć z matematyki przygotowujących do egzaminu ósmoklasisty
Scenariusz zajęć z matematyki przygotowujących do egzaminu gimnazjalnego
Scenariusz zajęć warsztaty z przedsiębiorczości
Scenariusz zajęć socjoterapeutycznych
Scenariusz zajęć rozwijjających kompetencje matematyczne
Scenariusz zajęć rozwijających umiejętności z matematyki
Scenariusz zajęć rozwijających umiejętności z języka angielskiego
Scenariusz zajęć rozwijających kompetencje z języka angielskiego gr 3
Scenariusz zajęć rozwijających kompetencje z języka angielskiego gr 2
Scenariusz zajęć rozwijających kompetencje z języka angielskiego gr 1
Scenariusz zajęć rozwijających kompetencje przyrodnicze
Scenariusz zajęć Młody programista
Scenariusz zajęć języka angielskiego
Scenariusz zajęć dydaktyczno- wyrównawczych z języka angielskiego
Scenariusz zajęć dydaktyczno – wyrównawczych
Scenariusz zajęć dydaktyczno – wyrównawczych z chemii i fizyki
Scenariusz zajęć dydaktyczno – wyrównawczych z biologii
Scenariusz zajęć dydaktyczno – wyrównawczych grupa 2
Scenariusz zajęć cyfrowy świat
Scenariusz zajeć Programowanie nie jest trudne